مطالب مرتبط:

تخفیف ویژه هتل ها، محصولات چرمی و فرش در جشنواره تبریز 2018

آخرین نشست شورای سیاست گذاری تبریز 2018 امروز دوشنبه 20 فروردین در حالی به ریاست محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، که این جلسه توأم با خبرهای خوش درباره تخفیف هتل ها، کیف و کفش، فرش و ... بود. ...

عکس های بازیگران سریال راه و بیراه و داستان سریال شبکه یک

سریال راه و بیراه؛ غکس بازیگران و داستان سریال راه و بیراه سریال راه و بیراه ساخته داود بیدل است که از شبکه یک سیما بعد از پایان سریال پایتخت پخش خواهد شد و هر شب ساعت 20 این سریال را خواهید دید. این سریال اپیزودیک است ولی تمام داستان ها به هم نزدیک هستند … ...

چرا بازیگران از پذیرفتن نقش در شهرستان ها فراری هستند؟

بازیگر شاخه گلی برای عروس گفت: فیلم هایی متناسب با مناظر شمال، مناظر کوهستانی پیشنهاد می شود و جهت تولید نیازمند حضور در آن مناطق است بنابراین این که عده ای صرفا آثار را محدود به تهران کنند و آن هم در قالب یک آپارتمان بی معنی است. ...

اکران فیلم «لونه زنبور» با حضور هنرمندان

لونه زنبور فیلمی به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی سعید خانی و با صدای زیبای هوروش بند است. این فیلم محصول سال ۱۳۹۶ است و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز خوش درخشید. ...

صداوسیما فقط کالای ایرانی جایزه می دهد

با دستور رئیس سازمان صداوسیما از این پس برنامه های رادیویی و تلویزیونی موظف شدند جوایز و هدایای خود را صرفاً از میان کالاهای ایرانی انتخاب کنند.

برنامه های جدید بانک مرکزی برای سکه

برنامه های جدید بانک مرکزی برای سکه

به گزارش جهان نیوز، طی بهمن ماه سال 96 و همزمان با شدت تلاطم ارزی بانک مرکزی از بسته جدیدی رو نمایی کرد که طبق یکی از مواد آن، پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی به قیمت 14 میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با قیمت 13 میلیون ریال از طریق شعب منتخب بان ...

مهرانه به نهاد، بیوگرافی و عکس های مهرانه به نهاد بازیگر سریال کوبار

عکس هایی اینستاگرام مهرانه به نهاد بیوگرافی مهرانه به نهاد بازیگر ایرانی مهرانه به نهاد بازیگر ایرانی و و طراح صحنه زاده خرداد سال 1362 در شهر لنگرود استان گیلان است. او مدرک کارشناس ارشد بازیگری دارد. فعالیت بازیگری مهرانه به نهاد از سال 1373 آغاز شد و ...

احمدرضا احمدی: خاطره ها رهایم نمی کنند

احمدرضا احمدی را شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان می شناختیم با آثاری که عناوینی لطیف چون «من سفیدی اسب را گریستم» روی جلد خود داشت. بزرگ تر که شدیم او را این گونه یافتیم؛ شاعری که با زبانی ساده و تصویری لطیف فضایی معصومانه می آفریند. ...

عشق شرقی با «در انتظار گودو» تلفیق شد

نمایش «عشق شرقی گودو» اثری است که از ۲۶ فروردین در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود و به گفته کارگردان آن، تلفیقی از سلوک عشق در شرق و تم نمایشنامه «در انتظار گودو» است. ...

ترجیح دادم در سینمای ایران بازی نکنم/مدت هاست از وضعیت فردوس کاویانی بی خبرم

بازیگر سریال "همسران" گفت: من به هر قیمتی در سینما کار نمی کنم و کار باید شسته رفته باشد تا ایفای نقش در آن را بپذیرم. طی چند سال گذشته پیشنهادات بسیاری شده که یا نقش را دوست نداشتم و یا فیلمنامه برای بازی مجذوبم نکرده است. ...

برگزاری همایش آموزشی _توجیهی کارشناسان اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب تهران

همایش آموزشی _توجیهی کمیته اطلاع رسانی سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز گذشته بیست و دوم فروردین ماه برگزار شد.

کرملین: گفتگوی پوتین باترامپ برنامه ریزی نشده بوده

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در مورد ادعای گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری روسیه و آمریکا اعلام کرد که در برنامه پوتین مذاکره تلفنی با ترامپ قرار نداشت.

سرگذشت هیجان انگیز کاپلوی بزرگ ؛ از ابتدای را تا بازنشستگی!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در یک آیتم جالب به سرگذشت فابیو کاپلو پرداخته است. فابیو کاپلو معروف به دن فابیو بازیکن پیشین تیم ملی ایتالیا است. کاپلو آمار جالبی دارد. وی موفق شده است که در هر باشگاهی که کار کرده، قهرمانی لیگ را با ...

کن ۲۰۱۸ با گدار، اسپایک لی و فرهادی

کن ۲۰۱۸ با گدار، اسپایک لی و فرهادی

همشهری آنلاین: فیلم های بخش مسابقه هفتادویکمین جشنواره سینمایی کن که فیلم های کارگردان های سرشناسی مانند ژان لوک گدار، اسپایک لی و اصغر فرهادی در میان آنها هستند، روز پنجشنبه ۱۳ آوریل (۲۳ فروردین) اعلام شدند. ...

موسیقی باقی مانده است برای من جذاب است

موسیقی فیلم همچنان برایم جذاب است

موسیقی باقی مانده است برای من جذاب است فرهنگ > هنر - ستاره و یا می تواند در بخش های مختلف برای.... دهها ملودی است که به خوبی به سینما نوشته شده است به موسیقی مزدوران و نشانه هایی از اولین هستند و سهام با خواننده پاپ به عنوان یک چوپان و برش دیگر نمی توانید به راحتی آنها را به یاد داشته باشید. اما در ذهن بیشتر است. برای مثال هانس زیمر و اورژانس در جریان فرهنگی, جوایز اسکار و.... موسیقی نهایی در مورد فیلم "جدایی نادر از سیمین" برای بازی و تن است که تمام مواد غذایی ایرانیان پوکر. لحظه ای به روز کاملا چند نت ساده اما شما نمی خواهد آن را انجام دهد. Orry در حال حاضر پس از سال ها فعالیت در زمینه موسیقی فیلم ، دقیقا همان آهنگساز در خدمت سینما نمایش می دهد. آن را بیشتر از گذشته کار-انرژی اثر و از طریق همان شهرستانها بر روی آن بیش از حد). از جوایز بین المللی در زمینه موسیقی و سینما و همکاری با پروژه کارت خوب است. در هفته گذشته آن را به عقب به ساخت موسیقی و فیلم "بود با جوراب قرمز" برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره موسیقی بسیاری به آن را دریافت. به این بهانه سراغ زن رفت و از مورد روش کارت من می دانم. ساخت موسیقی فیلم از مرحله آنچه شما آغاز شده است ؟ ترجیح شخصی شما تجزیه و تحلیل و معمولا این فرایند چگونه به یکی از? من را به موسیقی فیلم در قالب های گوناگون تجربه کرده است; زمانی که این مدیر است که هنوز هم مشغول کار روی طرح اولیه و یا سيناپس بوده، من را مطلع كرده و در جريان قرار گرفته‌ام و ناخودآگاه ملودي‌ها و اتفاقات اوليه‌اي كه بايد براي موسيقي فيلم رقم بزنم به ذهنم رسيده و بعد كه فيلم كامل‌تر شده، موسيقي را كامل‌تر كرده‌ام و روي فيلم چيده‌ام؛ گاهي هم از روي فيلمنامه؛ گاهي از مرحله راف‌كات؛ و گاهي حتي بعد از فاين‌كات، فيلم به من رسيده تا موسيقي‌اش را بسازم. به هر حال همه‌شكلي را تجربه كرده‌ام و همه اين ورودها براي من جذاب و نو بوده‌اند. شما اكثر آثار اصغر فرهادي را آهنگسازي كرده‌ايد؛ فيلمسازي كه همكاري با او طبيعتا براي همه هنرمندان جذاب است؛ براي شما چگونه است؟ تفاوت كاركردن با اصغر فرهادي در مقايسه با ديگران، چيست؟ همكاري با اصغر فرهادي بسيار لذتبخش است. نه‌فقط بنده بلكه حالا ديگر تمام دنيا مي‌دانند كه فرهادي چقدر در كارش نبوغ دارد و نكاتي را مي‌بيند كه هركسي نمي‌تواند ببيند و جاهايي سير مي‌كند كه هركسي سير نمي‌كند؛ اينها را همه ما مي‌دانيم اما من درباره منش و شخصيت آقاي فرهادي دوست دارم اين را بگويم كه آقاي فرهادي واقعا فرد نازنين و درجه‌يكي هستند. اين چهره آرام و انسان مهربان، كاريزمايي دارد كه شما وادار مي‌شويد به او احترام بگذاريد و مطيعش شويد؛ اين كاريزما و مهرباني باعث مي‌شود با آنچه در تفكرش هست، همراه شويد. من بسيار خوشحال هستم كه در اين سال‌ها توانسته‌ام كنار آقاي فرهادي باشم و از ايشان سينما را بياموزم. يكي از ويژگي‌هاي موسيقي‌فيلم‌هاي شما، پايبندي‌تان به سبك و سياق و به‌خصوص تنظيم، در حال‌وهواي موسيقي‌فيلم‌هاي دهه 60 و اوايل دهه70 است. چه چيز در اين برهه زماني براي شما جذابيت دارد كه شما را به اين سمت سوق مي‌دهد؟ ببينيد! اين سبك شخصي من است. من حتي به اين فكر نمي‌كنم كه اين نوع موسيقي مربوط به چه دهه و چه زماني‌است؛ اين ذهن من است كه به اين شكل درون فيلم‌ها جاري مي‌شود. تا به حال هم به‌هرحال جواب مثبت گرفته‌ام. حتي موسيقي فيلم بچه‌اي با جوراب قرمز هم كه اخيرا برنده جوايز زيادي شده، پيرو الگوي خاص يا سبك ويژه‌اي نبوده بلكه همان تفكر شخصي من در آن جاري شده است. براي داوران آن سر دنيا هم آن موسيقي بسيار جالب بود و به قول خودشان موسيقي‌اي در اين شمايل نشنيده بودند. همه‌شكل موسيقي‌اي در آثارم داشته‌ام؛ از موسيقي‌هاي نوگرا هم كم استفاده نكرده‌ام و اين به آن معنا نيست كه من به سمت موسيقي‌ها و سبك‌هاي نو كشيده شده‌ام يا موسيقي‌ام تغيير كرده؛ نه! اين فيلم‌ها بوده‌اند كه اين امكان را به من داده‌اند. من تنها به اين موضوع توجه مي‌كنم كه فيلم‌ به من آهنگساز چه امكاني مي‌دهد. به‌هرحال سعي مي‌كنم هرچه را تصوير از من طلب كند، با موسيقي متجلي كنم. خواسته كارگردان براي من بسيار مهم است و به‌عنوان فردي كه بايد خط سير موسيقي را مشخص كنم، تلاشم را انجام مي‌دهم كه به بهترين شكل باشد. به موسيقي فيلم بچه‌اي با جوراب قرمز اشاره كرديد كه به‌تازگي براي آن، جوايز متعددي گرفته‌ايد. درباره حال‌وهواي اين موسيقي و اين فيلم و همين‌طور جشنواره‌هايي كه به خاطر آن رفته‌ايد و جوايزي كه گرفته‌ايد بگوييد. ساخت موسيقي بچه‌اي با جوراب قرمز را محمدرضا دلپاك عزيز به من پيشنهاد داد و من، هم از ايشان و هم از هايده صفي‌ياري بسيار ممنونم. من همكاري‌هاي متعددي با اين دو هنرمند داشته‌ام. از كارگردان فيلم ـ خداداد جلالي ـ و ديگر عوامل هم بسيار ممنونم كه كار آنها هم روي اثر من تأثير گذاشت و اجازه ديده و شنيده‌شدن آن را داد. از همان نخستين باري كه فيلم را ديدم، تأثير بسيار زيادي روي من گذاشت و اتفاقات خوب و موسيقي ويژه‌اي را در من رقم زد. الان براي ساخت اين موسيقي و جوايزي كه كسب كرده خوشحالم. در ايران ـ به دلايلي كه از آن كاملا بي‌خبرم ـ اين فيلم ديده نشد اما در ديگر كشورها ـ هر جا كه اين فيلم سفر مي‌كند ـ بسيار خوب ديده مي‌شود. اين اتفاقات دور از ذهن من نبود. خوشبختانه همه عوامل آبروداري كردند و سنگ‌تمام گذاشتند. اما داستان خود فيلم هم باعث مي‌شد كه ما انرژي مضاعفي براي آن بگذاريم. بچه‌اي با جوراب قرمز، روايت زن مظلومي در افغانستان است كه در تحجري كه تمامي فضاي دور او را گرفته، تحت ظلم قرار گرفته؛ آن هم صرفا به اين دليل كه فرزند دختر به دنيا آورده است؛ در نهايت هم مجبور مي‌شود به ايران مهاجرت كند و سر مرز در اوج استيصال كشته مي‌شود. اين فيلم، روايت بسيار غم‌انگيزي دارد و متأسفانه بر اساس داستاني واقعي ساخته شده است. موسيقي‌اي كه من براي آن نوشتم با تأكيد بر سازهاي زهي موسيقي اركسترال است. همين‌طور از ساز ديجيريدو بهره بردم و از آواهاي فرم بدوي هم در آن استفاده كردم. در عين اينكه موسيقي در خدمت يك فيلم ايراني‌است اما به شكلي جهانشمول به آن نگاه شده تا هر جايي، قابل لمس و حس باشد. در عين حال، موسيقي، نشانه‌ها و حسي دارد كه مشخص مي‌كند روي روايتي در جغرافياي افغان شكل گرفته است. يكي از اصلي‌ترين ويژگي‌هاي موسيقي شما و آهنگسازي‌تان توانايي ساخت موسيقي براي فضاهاي گوناگون با بهره‌گرفتن از حجم‌هاي‌سازي‌ متفاوت است؛ مثلا موسيقي «استرداد» موسيقي‌اي با اركستر كاملا بزرگ و صدادهي متفاوت است، حال آنكه موسيقي جدايي نادر از سيمين، خلوت و درعين‌حال تأثيرگذار است. آيا به نظر شما اين قابليت مي‌تواند با سبك‌داشتن يك آهنگساز، منافات داشته باشد يا خير؟ من طي اين‌ سال‌ها، در ژانرهاي متعددي آهنگسازي كرده‌ام؛ جدايي نادر از سيمين، فروشنده، استرداد، دربند، آناهيتا، دوران عاشقي، كوچه‌ملي، ريسمان باز و... . اگر بخواهم نام ببرم تعداد فيلم‌ها زياد است و ژانرها، گوناگون. همه اينها سبك‌هاي خود من هستند. براي من مهم، تصوير است و بر اساس آن موسيقي مي‌نويسم؛ مثلا من براي استرداد نمي‌توانستم موسيقي‌اي مشابه جدايي نادر از سيمين بنويسم و متقابلا برعكس. انديشه و تفكر من در آهنگسازي خيلي تغييركننده نيست بلكه صرفا بر اساس نوع فيلم، روش‌هاي نوشتاري من تغيير مي‌كند. آهنگسازي براي همه ژانرها |سميه قاضي‌زاده|ستار اوركي را نخستين‌بار با موسيقي «پروانه‌اي در مه» شناختم؛ با ملودي‌ها و موتيف‌هايي كه تكراري نبودند و شباهتي به موسيقي‌هاي آهنگسازان هم‌نسلش نداشتند؛ آهنگ‌هايي كه رنگي مشابه موسيقي‌هاي دهه‌هاي 50 و 60 داشتند و در آنها بيش از تكنيك، توانمندي آهنگسازي و قريحه ملودي‌پردازي مشهود بود. منطقي‌اش اين بود كه بر اساس همين ويژگي، ردّ اين آهنگساز را كه ثابت‌قدم آمده بود تا در سينما و تلويزيون ايران كار كند، بزنم. نخستين اسمي كه به آن رسيدم بابك بيات بود. نيازي حتي به يادآوري آنچه بيات در حق سينما و موزيك ايران كرده است نيست اما آمدن نامش در مقام معلم اوركي، مهر تأييد محكمي بود بر فعاليت راستين اين آهنگساز. اوركي را بايد تنها شاگرد مهم بابك بيات در عرصه ساخت موسيقي متن دانست و البته سال‌هاست كه او خودش و نامش را از زير سايه نام عظيم اما صميمي بيات بيرون كشيده و به بيان شخصي خود از آهنگسازي براي تصوير رسيده است. از اصلي‌ترين ويژگي‌هاي موسيقي اوركي، بايد به استفاده كاربردي او از انواع ژانرها و عدم‌‌پايبندي‌اش به يك چهارچوب خاص موسيقايي اشاره كرد. او كه در كارنامه‌اش در طول 15-10سال گذشته، هم ساخت موسيقي فيلم ديده مي‌شود و هم ساخت موسيقي سريال و موسيقي باكلام براي خوانندگان پاپ همچون حامي و نيما مسيحا كه هردوي آنها هم از شاگردان بابك بيات بوده‌اند، تنها يك مرز براي خود قائل است: تصوير! بناي او انجام‌دادن ترجمه‌اي شفاف و تميز به بيان تصويري است؛ در عين اينكه خلاقيت را زمين نمي‌گذارد. او براي «چهل‌سالگي» يك نوع موسيقي مي‌نويسد و در آن انرژي اصلي را روي زهي‌ها مي‌گذارد و براي «جدايي نادر از سيمين» يك ملودي تكرارشونده ساده اما شگفت‌انگيز كه از ذهن، پاك نمي‌شود. اما نكته، ملودي‌هاي اوست كه به امضاي شخصي اوركي تبديل شده‌اند.